عمومی

توضیحاتی مختصر در مورد چاپ نایلون

چاپ نایلون، یکی از روش های تبلیغاتی می باشد که امروزه بیش از پیش رشد و گسترش یافته است. چاپ نایلون به عنوان یک محصول مفید، به صرفه و کاربردی برای بسته بندی محصولات به شمار می رود. استفاده از نایلون برای مصارف غذایی، تجاری و صنعتی به امری رایج بدل گشته است. در ادامه این مطلب از فروشگاه صبح روان می خواهیم در خصوص این نوع چاپ، کاربردهای آن در تبلیغات و شیوه های چاپ صحبت کنیم. همراه ما باشید.😊

نایلون چیست؟

نایلون متشکل از مواد پلیمری با قابلیت کشسانی و درصد خلوص بالا می باشد. به عبارت دیگر از پلیمر ترکیبی و پلی آمید، نایلون به جود می آید.

پلی اتیلن ها از قابلیت های ویژه ای نظیر، انعطاف پذیری مناسب، مقاومت شیمیایی و ضربه ای بالا برخوردار هستند. پلی اتیلن در دمای موجود در محیط، نامحلول می باشد و فقط از طریق گرم کردن در هالوژن هیدرو کربن ها، حلالیت آن انجام می گیرد.

از سایر مزایای پلی اتیلن به، راحتی اکسید نشدن آن و داشتن دمای ذوب پایین، می توان اشاره کرد. یکی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین پلیمرهای دنیا که استفاده بسیار زیادی از آن در صنایع بسته بندی می شود، پلی اتیلن است.

✅پلی اتیلن به دلیل عایق الکتریکی بودن و فرآیند پذیری مناسب، بیشترین کاربرد و استفاده را در نایلون های مناسب برای پوشش غذایی، کیسه نایلون، بسته بندی و همچنین گلخانه ها، البسه و عایق های رطوبت، دارا می باشد. نایلون، اولین الیافی می باشد که انسان موفق شد آن را به وجود آورد.

بزرگ ترین عیب نایلون ها که همواره مورد توجه دانشمندان و طرفداران محیط زیست قرار گرفته است، عدم تجزیه پذیری یا قابل تجزیه نبودن آن است، اما به دلیل مقرون به صرفه بودن و استفاده زیاد از نایلون، نمی توان از مصرف آن چشم پوشی کرد.

در عصر حاضر، استفاده از نایلون در فروشگاه ها بسیار رواج دارد و در قبال خرید، اجناس را در نایلون گذاشته و تحویل مشتری می دهند. زیبایی و جذابیت بصری و همچنین تنوع بسیار زیاد، یکی از دلایل چاپ نایلون می باشد.

چاپ افست نایلون

یکی از شیوه های چاپ نایلون که بیشتر مورد توجه قرار دارد، چاپ افست می باشد. چاپ افست به دلیل کیفیت بسیار بالای آن و عدم ایجاد برجستگی و فرو رفتگی در سطح چاپ، انتخاب مناسبی برای چاپ نایلون می باشد. در این شیوه چاپ، ابتدا طراحی کار چاپی مورد نظر متناسب با رنگ های مورد انتخاب، صورت می گیرد. استفاده از رنگ ها در پس زمینه مناسب نمی باشد، چرا که باعث کاهش کیفیت نهایی کار می گردند.

در طراحی چاپ نایلون، بهتر است اطراف کادر به اندازه چند میلیمتر فضا وجود داشته باشد تا در صورت برش، باعث از بین رفتن متن یا طرح مورد نظر چاپی نشود. پس از انجام این مراحل، طرح مورد نظر را با پسوند jpg یا tif ذخیره می کنند. سپس نوبت به ایجاد فرم چاپی برای طرح می رسد. اندازه فرم چاپی متناسب با طرح مورد نظر و تعداد آن در نظر گرفته می شود. از روش های دیگر چاپ نایلون، چاپ هلیوگراور یا روتوگراور می باشد.

✅توجه ! برای سفارش کیسه دسته تقویت آماده چاپ با ما در تماس باشید! این کیسه ها در دو رنگ سفید و مشکی موجود است.

این شیوه چاپ به مانند چاپ افست می باشد، اما فراهم سازی مواد چاپی از دیگر انواع چاپ، معمولا گران تر است. چاپ هلیوگراور به منظور چاپ های عالی و با کیفیت فوق العاده، می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. این چاپ برای تیراژهای بسیار بالا مناسب است، چرا که در فرآیند چاپ آن از سیلندر استفاده می گردد.

چاپ فلکسو و سیلک نایلون

در چاپ فلسکو، کلیشه های لاستیکی قابل انعطاف بکار می رود، که سرعت بالای چاپ در قالب رول بر روی موادی مانند نایلون، یکی از ویژگی های بارز این شیوه چاپ می باشد. چاپ سیلک اسکرین هم یکی دیگر از شیوه های چاپ نایلون می باشد. این شیوه چاپ کاربرد بسیار زیادی دارد.

چاپ سیلک هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی، قابلیت انجام فرآیند چاپ را دارد. از شیوه چاپ تامپو، به جهت استفاده از کلیشه های گود، انتخاب مناسبی برای چاپ های گود می باشد. از مزایای شاخص این شیوه، قابلیت چاپ بر روی سطوح مختلف و متفاوت است.

فرآیند چاپ بر روی سطوح کروی، منحنی، گرد، محدب و صاف به راحتی، به وسیله این شیوه چاپ امکان پذیر می باشد.

چاپ نایلون دسته رکابی

چاپ نایلون شامل چاپ نایلون دسته رکابی و نایلون ذغالی فروشی می شود. نایلون دسته رکابی به منظور جابجایی محصولات سنگین و با وزن زیاد کاربرد دارد. این نمونه نایلون در فروشگاه ها، میوه فروشی، فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت ها و ابزار فروشی ها کاربرد بسیار زیادی دارد. چاپ آنها به صورت شفاف و غیر شفاف، متناسب با سلیقه و در رنگ های متنوع صورت می گیرد.

یکی از ابزارهای مفید و مناسب بازاریابی، چاپ نایلون ذغال فروشی می باشد. شرکت های تولیدی ذغال برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود، ناگزیر هستند از چاپ نایلون های ذغال فروشی با کیفیت بالا و مناسب بهره ببرند. این نمونه نایلون علاوه بر محافظت از کالا و محصولات، کاربردهای و استفاده های بسیاری زیادی دارند.

در چاپ نایلون، نمونه های دیگری از پلی اتیلن ها وجود دارند که خشک و ضربه پذیر بوده و دارای مقاومت و ضخامت پایینی می باشند، که به آنها نایلکس گفته می شود. شکنندگی بالا و شفافیت کمتر نایلکس باعث شده است در مقایسه با نایلون، کاربرد کمتری داشته باشد.

✅ کاربرد بیشتر نایلکس در کیسه های زباله، سفره های یکبار مصرف، دستکش های یکبار مصرف و کیسه های فریزری، می باشد. نمونه دیگر از نایلکس که از جنس پروپیلن است و در دمای محیط به شکل شیشه ای می باشد و در عین شکنندگی، مستحکم است، سلفون نام دارد. برای بسته بندی مواد غذایی، روکش های روی میز، کاورهای بیمارستانی و پوشش های موجود بر روی کتاب ها و جزوه ها، از سلفون استفاده می شود.

مزایای چاپ نایلون

چاپ نایلون اگر از کیفیت و دوام مناسب و کافی برخوردار باشد، توسط مشتری نگهداری می گردد و دور انداخته نمی شود، و مجدد به عنوان کیسه خرید مناسب، مورد استفاده قرار می گیرد.

با دست به دست چرخیدن نایلون ها پیام تبلیغاتی به راحتی منتقل شده و باعث جلب نظر مخاطب می گردد. امروزه با تغییر شیوه تبلیغات، چاپ نایلون مناسب، می تواند به راحتی در زمینه پیشرفت کسب و کار مؤثر و مفید باشد. استفاده از نایلون در تبلیغات، یکی از روش های پر بازده و اثر گذار است.😊💪

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *