ایده های خلاقانه چاپ, عمومی

انواع جعبه های تبلیغاتی : ۱۰ مدل زیبا که باید ببینید!

انواع جعبه های تبلیغاتی : 10 مدل زیبا که باید ببینید!

با گسترش صنایع و افزایش رقابت در بازار های مختلف، روش های بازاریابی هم دچار تحولاتی شد. یکی از بخش های اصلی که در بازاریابی نوین به آن توجه می‌شود، سبک بسته بندی اولیه و نهایی کالا است. در این میان انواع جعبه های تبلیغاتی به تناسب نوع محصول و هزینه های جانبی طراحی و تولید می‌شود. انتخاب جعبه‌ای که بتواند به پیشرفت کسب و کاری کمک کند، نیازمند آشنایی با روش های بازاریابی و انواع جعبه های تبلیغاتی است.

در سال های اخیر محصولات جانبی برای بسته بندی بهتر به بازار عرضه شده است. به طور مثال کیسه های پلاستیکی بسیار شیک که می‌توانند با جذب مشتری، از محصول هم نگهداری کنند. فروشگاه صبح روان بهترین انتخاب ها برای یک بسته بندی جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه در زمینه انتخاب محصولات بسته بندی و خرید انواع آن ها می‌تواند به شما مشاوره‌ای حرفه‌ای بدهد.

ارتباط بسته بندی محصول و بازاریابی

بسته بندی هر کالایی شروعی برای ایجاد ارتباط با مصرف کننده آن است. با انتخاب درست بسته بندی های اولیه و ثانویه دو عنصر مهم را به خریداران محصول یادآور می‌شوید. اولین عنصر میزان اهمیت دادن شما به جزئیات ساخت یک کالا حتی در بسته بندی را نشان می‌دهد. عنصر دیگر میزان خلاقیت شما در مقابل رقبا است که باعث ایجاد برتری شما نسبت به آن ها می‌شود.

به همین خاطر روش های بسته بندی متنوعی به بازار معرفی شد. در این میان انواع جعبه های تبلیغاتی جایگاه بالاتری را توانستند کسب کنند. اگر به قفسه های چای در یک فروشگاه ها مواد غذایی نگاه کنید، خواهید دید که چشم های بیشتر مردم مجذوب کالایی شده که دارای بسته بندی فلزی و یا شیکتر است.

 طراحی یک بسته بندی باید با توجه به استاندارد ها و اصول بازاریابی انجام پذیرد. اگر بسته بندی محصول خوراکی بر اساس استاندارد های سازمان های بهداشتی طراحی نشود، پس از مدتی فساد را سبب خواهد شد. به همین سادگی موفقیت در بازار رقابت را از دست خواهید داد. به علاوه پارامتر های دیگری هم هست که در زمان انتخاب یک بسته بندی باید به آن ها توجه داشت. به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت مصرف دوباره از بسته بندی
  • قابل بازیافت
  • دارای رنگ بندی جذاب
  • حفظ کیفیت محصول
  • با دوام

روی این بسته بندی ها باید امکان چاپ اطلاعاتی مانند لوگو سازنده، مشخصات محصول، شیوه نگهداری و… وجود داشته باشد. همه این طراحی ها و استاندارد ها با هدف ایجاد حس اطمینان و ارتباط سازنده بین مصرف‌کننده و تولیدکننده تدوین شدند. از بهترین انتخاب هایی که به عنوان بسته بندی می‌توان انتخاب کرد شامل کیسه ها و انواع جعبه های تبلیغاتی می‌شود.

 انواع جعبه های تبلیغاتی

آشنایی با انواع جعبه های تبلیغاتی

جعبه های تبلیغاتی یکی از نوآوری های بشر در عرصه بازاریابی است که توانسته بازخورد مثبتی را کسب کند. انواع جعبه های تبلیغاتی را در شکل های مختلف و در جنس های متنوع قابلیت ساخت دارند. این تنوع سبب شده که بتوان آن ها را به صورت اقتصادی و یا لوکس طراحی نمود. این بسته ها را برای انواع محصولات خوراکی، منسوجات، جواهرات و… می‌توان استفاده کرد.

استفاده از انواع جعبه های تبلیغاتی برای فروش کالا یا عرضه هدایای تبلیغاتی رایج است. پارامتر های اصلی در انتخاب یک جعبه شامل مواردی چون ابعاد کالا، ارزش آن، بازار هدف و نقش و نگار های روی آن می‌شود. همه این موارد به سادگی بر روی برش های روی جعبه هم تاثیر می‌گذارد.

با توجه به نوع نیاز می‌توان شکل جعبه را مکعبی، انحنادار، منشوری و… تولید کرد. به طور کلی جنس انواع جعبه های تبلیغاتی می‌تواند شامل:

  • مقوای پشت طوسی
  • کرافت
  • مقوای ایندربرد
  • لمینتی
  • مقوای پشت سفید
  • هارد باکس
  • مقوای گلاسه

مقوای پشت طوسی هم از انواع بازیافتی  و سبک است. چرا که بافت چندان متراکمی ندارد. روی این نوع بسته بندی می‎توان انواع چاپ های تجاری با کیفیت بالا را اجرا کرد. همچنین نسبت به انواع مقوا های ایندربرد سفتی کمتری دارند. وزن این مقوا می‌تواند بین ۱۵۰ گرم تا ۱۸۰ گرم متغیر باشد. محدودیت این نوع مقوا در این است که در قسمت طوسی رنگ فقط امکان چاپ تک رنگ فراهم است. استفاده مرسوم این جعبه ها قنادی شیرینی است.

جعبه های لمینتی از چسباندن دو جنس متفاوت مقوا به صورت چند لایه تولید می‌شود. این روش ساخت سبب افزایش استحکام و تحمل وزن توسط جعبه شده است و در زمان ورود ضربه های ناگهانی و افتادن مقاومت نشان می‌دهد. معمولا این جعبه وزن کالایی تا ۵۰۰ گرم را تحمل کند.

خوشبختانه دسترسی به مواد اولیه برای ساخت این نوع بسته بندی بسیار آسان است. اما در یک گروه‌بندی کلی، ۵ نوع بسته بندی به صورت جعبه‌ای به بازار عرضه شده است:

  • جعبه تبلیغاتی در دار از دو جهت
 انواع جعبه های تبلیغاتی
  • جعبه تبلیغاتی کیبوردی
انواع جعبه های تبلیغاتی
  • جعبه تبلیغاتی کشویی
 انواع جعبه های تبلیغاتی
  • جعبه تبلیغاتی تلسکوپی
 انواع جعبه های تبلیغاتی
  • جعبه تبلیغاتی دسته‌دار دایکاتی
 انواع جعبه های تبلیغاتی

طراحی انواع جعبه های تبلیغاتی

باید گفت که در طراحی انواع بسته بندی ها از جمله جعبه های تبلیغاتی هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر طراح با توجه به نوع مواد اولیه در دسترس و کالای مورد نظر می‌تواند خلاقیت از خود نشان دهد. البته این خلاقیت ها نباید استاندارد های بهداشتی و ایمنی را تحت تاثیر قرار ندهد.

انتخاب نوع نقش و نگار و رنگ بندی روی جعبه باید با به گونه‌ای باشد که نگاه مصرف‌کننده را به خود جذب کند. از طرفی این خلاقیت نباید موجب ایجاد محدودیت هایی در زمینه چاپ و نوشتن اطلاعات محصول مانند تاریخ تولید، سری تولید، درج بارکد و غیره شود.

یکی از رایجترین انواع جعبه های تبلیغاتی، مدل هایی هستند که بخشی از آن ها شفاف است. در چنین بسته هایی می‌توان محصول را به یک نمایش عمومی درآورد. در نتیجه مصرف‌کننده با دیدن آن تصمیم بهتری خواهد گرفت و شانس شما برای فروش کالای مورد نظر بیشتر از رقبا خواهد بود.

در حقیقت این نوع مصرف است که راه درست را به طراح نشان می‌دهد. چرا که هدف از طراحی انواع جعبه های تبلیغاتی ثبت نام برند در حافظه بلند مدت افراد مختلف است. به علاوه نوع مصرف برخی از این جعبه ها به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب می‌شوند. به همین دلیل در کاربرد های لوکس و نفیس بهتر است از انواع هارد باکس استفاده کرد.

 انواع جعبه های تبلیغاتی

فرایند چاپ بر روی انواع جعبه های تبلیغاتی

پس از انتخاب نوع بسته بندی جعبه‌ای فرایند چاپ روی آن انجام می‌گیرد. میزان بودجه در نظر گرفته شده، نوع طراحی و جنس مقوای بسته بندی از مهمترین پارامتر هایی هستند که بر انتخاب روش چاپ تاثیر می‌گذارند. این انتخاب و انجام این فرایند تاثیر مستقیمی بر هزینه تمام شده و قیمت گذاری محصول خواهد داشت.

روش های مختلفی برای چاپ روی انواع جعبه های تبلیغاتی پیشنهاد می‌شوند. فرایند های چاپ دیجیتال، چاپ افست، تامپو پرینت، سیلک اسکرین، هیت ترانسفر و سابلیمیشن از جمله روش های تجاری سازی شده به شمار می‌روند. انتخاب فرایند چاپ بر اجرای فرایند های ثانویه بسته بندی هم اثر گذار خواهد بود. این خدمات تکمیلی برای بسته بندی شامل مراحل زیر است:

  • سلفون کشی
  • یووی
  • برجسته سازی

پس از چاپ باید عملیات تیغ زنی و برش زنی انجام شود تا محل های تا مشخص گردد. برای انجام این امکان استفاده از دستگاه های دایکات یا لترپرس وجود دارد. استفاده از این دستگاه ها سبب افزایش کیفیت ظاهری محصول نهایی خواهد شد.

البته در برخی از بسته بندی ها چاپی بر روی جعبه انجام نمی‌گیرد. در چنین حالتی پلاک های فلزی و پلیمری در کنار آن ها آویزان می‌شود. روی این پلاک ها اطلاعاتی مانند نام و لوگو شرکت تولیدکننده حکاکی می‌گردد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *