چاپ, عمومی

کیسه دسته بندی و تقویت

کیسه دسته بندی و تقویت

یکی از محصولات اصلی در زمینه بسته بندی کالا های مختلف تجاری کیسه دسته بندی و تقویت است. کیسه های پلاستیکی و پارچه‌ای قابلیت هایی نظیر چاپ با کیفیت بالا و حتی شست و شو را دارند. به علاوه با اندکی خلاقیت می‌توان آن ها را به یک بسته بندی لوکس برای تبلیغات و بازاریابی بهتر بدل کرد.

در سال های اخیر بسته بندی به یک صنعتی بدل شده است که می‌تواند موفقیت هر کسب و کاری را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر در هنگام انتخاب طراحی و جنس انواع بسته بندی باید به نکات بی‌شماری توجه داشته باشید. فروشگاه صبح روان با دسترسی به بهترین مواد اولیه و با توجه به تجربه و دانشی که دارد، می‌توان برای مشورت کردن و خرید انواع بسته بندی ها به او اعتماد کرد.

انتخاب و طراحی بسته بندی کالا تجاری

هر محصولی برای این که قابلیت عرضه به بازار مصرف‌کننده را داشته باشد، در کنار کیفیت خوب باید بسته بندی جذابی هم داشته باشد. در یک فروشگاه چندین کالا با کیفیت یکسان می‌توانند در یک جا چیده شوند. اما چه چیزی می‌تواند سبب شود که خریدار محصول شما را از میان آن همه رقیب انتخاب کند؟

شاید در گذشته بسته بندی کالا ها یک مرحله اضافی به شمار می‌رفت و فقط زمانی که نیاز به حمل و نقل بود نسبت به آن اهمیت داده می‌شد. واقعیت دنیای امروزی غیر این است. بازاریابی و پیشرفت در بازار های داخلی و جهانی، همگی به بسته بندی کالا ها گره خورده است. مهم نیست کالای شما یک خوراکی است یا یک محصول آرایشی و بهداشتی، به هر حال مصرف‌کننده با دیدن ظاهر محصول شما اولین قضاوت را خواهد داشت.

بسته بندی کالا های تجاری در ابعاد، اشکال و جنس های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. به طور مثال قوطی های فلزی، ظرف های پلیمری، جعبه های کارتنی، هارد باکس، کیسه های پلاستیکی، کیسه دسته بندی و تقویت از رایجترین انواع آن ها هستند. انتخاب هر یک از این روش ها برای عرضه محصول به پارامتر هایی مهمی بستگی دارد. برخی از آن ها عبارت‌اند از:

  • نوع محصول
  • بازار هدف
  • مدت زمان نگهداری در بسته بندی
  • روش عرضه
  • هزینه بسته بندی کالا
  • استاندارد های کیفی
  • طراحی و نگاره های روی بسته بندی

اما بار ها دیده شده که یک بسته بندی با وجود رعایت نکات استاندارد و ایمنی در مقابل رقبا توانی برای عرض اندام نداشته است. کلید حل این مشکل به طراحان باز می‌گردد. تمامی این مشخصه ها در کنار خلاقیت طراحان است که به یک بسته بندی هویت می‌بخشد.

کیسه دسته بندی و تقویت

طراح نباید خلاقیت خود را تنها در رنگ بندی، فونت و انتخاب تصاویر محدود کند. بلکه با انداختن نگاهی درست به بازار هدف و مشکلاتی که مصرف‌کننده و تولیدکننده در زمان مصرف و اجرای بسته بندی های قدیمی داشتند، می‌تواند موفقیت بیشتری را کسب کند. مطمئن باشید که چنین نوآوری‌هایی هرگز از دید مصرف‌کننده پنهان نمی‌ماند.

آشنایی با انواع کیسه ‌های بسته‌بندی

بسته بندی کالا های تجاری وابسته به نوع کالا می‌تواند در جنس، ابعاد و شکل ظاهری با یکدیگر تفاوت های گسترده‌ای داشته باشد. اما یکی از انتخاب های کاربردی کیسه دسته بندی و تقویت هستند. این کیسه ها به عنوان بسته بندی اولیه و ثانویه پیشنهاد می‌شوند. از طرف دیگر از انواع این کیسه ها را می‌توان به عنوان گیفت های تبلیغاتی هم استفاده کرد.

کیسه های تبلیغاتی در انواع متنوعی قابلیت طراحی و تولید دارند. بیشتر این کیسه در جنس های پارچه‌ای و پلاستیکی به بازار عرضه می‌شوند. با توجه به نوع مصرف و وزنی که می‌توانند تحمل کنند، جنس و طراحی دسته های آن ها می‌تواند دچار تحول گردد.

کیسه دسته تقویتی (دسته موزی)

کیسه های دسته موزی از انواع پلاستیک هایی هستند که در بیشتر فروشگاه ها یا بسته بندی گیفت های تبلیغاتی دیده می‌شوند. معمولا این کیسه از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شود. در قسمت دسته این کیسه ها یک تکه پلاستیک اضافی قرار داده می‌شود که سبب افزایش مقاومت آن خواهد شد. به علت شکل این بخش به آن دسته موزی هم گفته می‌شود.

به علت روش تولید و استحکام بیشتری که کیسه دسته بندی و تقویت شده دارند، قیمت آن ها نیز می‌تواند کمی گرانتر باشد. از این محصول برای بسته بندی کالا های لوکس، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروخانه ها و… استفاده کرد.

کیسه دسته بندی و تقویت

کیسه های نایلونی بندی

نایلون یا پلاستیک هر دو نامی بر روی بسته بندی کیسه‌ای پلیمری است که قابلیت تولید در رنگ بندی های مختلف و سایز های متنوعی را دارد. به این کیسه ها دسته زنبیلی نیز گفته می‌شود. استحکام این نوع کیسه می‌تواند در حد مجاز قرار بگیرد. در سال های اخیر دو نوع کیسه نایلونی به بازار عرضه شده است:

  • کیسه های بندی زیر کاست دار
  • کیسه های بندی ساده

کاست به بخش پلاستیکی اضافی گفته می‌شود که رد زیر این نایلون قرار می‌گیرد و سبب افزایش فضای در دسترس و تحمل وزن آن خواهد شد. هیچ گونه محدودیتی در استفاده از این بسته بندی وجود ندارد و در فروشگاه های مختلف قابل مصرف هستند.

کیسه دسته رکابی

نوع دیگر از انواع کیسه دسته بندی و تقویت نشده را به نام دسته رکابی می‌شناسند. ویژگی اصلی این کیسه ها سبک، رنگی بودن، قابلیت چاپ با کیفیت متوسط و ارزان قیمت بودن است. بیشت اوقات این نوع کیسه در فروشگاه های زنجیره‌ای دیده می‌شود.

کیسه دسته بندی و تقویت

کیسه های پارچه‌ای

در مقابل انواع کیسه دسته بندی و تقویت شده پلاستیکی، کیسه های پارچه‌ای قرار می‌گیرند. این کیسه ها دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند و دوام طولانی مدتی دارند. با وجود چنین ویژگی های ارزشمندی این کیسه ها ارزان قیمت به شمار می‌روند. همچنین امکان چاپ با کیفیت بسیار عالی روی آن ها نیز وجود دارد. از این نوع محصول برای بسته بندی کالا های فروشگاهی، گیفت های تبلیغاتی و… می‌توان استفاده کرد.

بهبود کارایی کیسه دسته بندی و تقویت شده

یکی از روش های موثر در بهبود کارایی کیسه دسته بندی و تقویت شده استفاده از کاست است. کاست به بخش اضافی گفته می‌شود که در سه طرف کیسه می‌تواند جای بگیرد. این بخش اضافی سبب افزایش حجم کیسه ها و البته استحکام آن ها هم خواهد شد. به علاوه کاست را به انواع کیسه های بسته بندی می‌توان اضافه کرد.

زیر کاست دار: بخش کاست به قسمت زیرین کیسه پیوست داده می‌شود که سبب افزایش حجم برای قرار گیری محصول بیشتر در کیسه خواهد شد.

بغل کاست دار: اگر این بخش در دو طرف کیسه تعبیه شود، به آن بغل کاست دار گویند.

سه طرفه کاست دار: برای افزایش حجم بیشتر می‌توان بغل و  زیر کیسه این تکه اضافی را قرار داد.

کیسه دسته بندی و تقویت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *